- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
luni, 2 decembrie 2024
luni, 2 decembrie 2024
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Cum ar trebui să arate Bârladul în următorii 15 ani, din punct de vedere al mobilității urbane

Cele mai citite

- Advertisement -

Megaproiectul cu care se laudă administrația Boroș este doar o parte a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, ce va trebui implementată în cadrul strategiei de dezvoltare a municipiului Bârlad. Autoritățile locale, actuală și cele care vor veni în următorii 15 ani, vor trebui să se implice astfel încât să identifice resurse la nivel local sau alte finanțări, inclusiv europene, pentru a pune în aplicare propunerile și recomandările specialiștilor care au elaborat acest plan.

Joi, 16 februarie, în sala Cinematografului „Victoria” din Bârlad, a avut loc dezbaterea publică a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), documentație la care a lucrat o echipă de la SC GeoArtIS SRL Iași, în sală fiind prezenți doi dintre membrii echipei, ing. Paul Țurcanu și doctor în geografie Adrian Covăsnianu.

Din cauza unei slabe mediatizări, la dezbaterea publică au fost prezenți doar trei, patru cetățeni ai orașului, interesați de viitorul Bârladului, în rest publicul fiind format din angajați ai Primăriei, respectiv șefi de servicii, reprezentanți ai instituțiilor din subordinea Primăriei, reprezentanți ai Muzeului, ai Poliției Rutiere și Armatei.

Prezentarea făcută de cei doi membri ai echipei care a lucrat aproape un an la elaborarea PMUD a fost una destul de interesantă, întrucât s-a prezentat în linii mari analiza situației existente, inclusiv în baza unor deplasări în teren și a unor sondaje în rândul populației.

De asemenea, au fost făcute și câteva recomandări și propuneri pentru viitorul apropiat și mediu, în ceea ce privește Planul de Mobilitate Urbană. În urma analizei făcute, specialiștii au constatat că este necesară rezolvării parcărilor prin demolarea garajelor neautorizate, diminuarea automobilității, încurajarea mersului pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun.

Pentru punerea în practică a acestor lucruri este nevoie de:

– dezvoltarea unui punct de acces rutier la /de la Varianta Ocolitoare, via str. Alexandru Ioan Cuza

– dezvoltarea și îmbunătățirea Park&Ride-urilor;

– dezvoltarea spațiilor pietonale în municipiul Bârlad;

– înființarea de noi linii de transport în comun;

– amenajarea de noi trasee de deplasare cu bicicleta;

– crearea unor străzi mai sigure pentru copii;

– amenajarea străzilor pentru limitarea vitezei de circulație la 20-30 km/h.

După prezentarea materialului în Power Point a urmat un dialog între câțiva cetățeni prezenți în sală și cei doi membri ai echipei care au elaborat PMUD. Au fost câteva discuții interesante, dar bine ar fi fost ca în sală să fi fost prezenți cât mai mulți cetățeni, la o oră mai convenabilă.

Soluțiile prezentate de cei doi specialiști sună bine și se referă la un viitor mai îndepărtat sau mai apropiat, în funcție de implicarea de care vor da dovadă edilii orașului în următoarea perioadă.

Primarul Dumitru Boroș a ținut să precizeze că Bârladul se află în cea mai săracă zonă a României și că va fi destul de greu ca acest Plan de Mobilitate Urbană să fie realizat.

Unul dintre cetățenii care au luat cuvântul la dezbatere a subliniat că nu trebuie să invocăm sărăcia tot timpul, ci autoritățile locale să se implice cât pot de mult pentru ca și municipiul Bârlad să se dezvolte, inclusiv în privința mobilității urbane.

Puls24.ro va prezenta în cursul acestei săptămâni materialul pe baza căruia a avut loc dezbaterea publică, un material destul de consistent, care trebuie studiat cu atenție.

Pentru a încuraja folosirea mijloacelor de transport în comun este nevoie ca transportul public de călători în municipiul Bârlad să fie bine pus la punct. Din analiza făcută de specialiștii ieșeni, în urma unui sondaj efectuat, în luna noiembrie 2022, în rândul cetățenilor Bârladului, cei mai mulți bârlădeni sunt nemulțumiți de numărul redus de autobuze, precum și de vechimea și starea în care se prezintă acestea, dar și de prețul biletului de călătorie.

În ceea ce privește accesibilitatea la transportul public, analiza arată că zonele deficitare se înregistrează majoritar în cartierele Munteni, Țuguiata, Bariera Puiești și, parțial, în Complex Școlar, Deal și Cotu Negru.

Conform specialiștilor, este nevoie de înființarea a trei noi trasee: Gară – Deal (via Nicolae Bălcescu), IRB – Țuguiata – Cotu Negru, Bariera Puiești – Centru, IRB – Cartier Munteni.

În fața realităților constatate de echipa de specialiști de la Iași, primarul Dumitru Boroș a explicat că Primăria este cea care se ocupă de câteva luni de transportul public, prin CUP SA, care a pornit activitatea de la zero în acest domeniu. Municipalitatea va trebui să investească destul de mult pentru un transport civilizat la Bârlad, de vreme ce și-a asumat această responsabilitate.

- Advertisement -spot_img

Alte articole

1 COMENTARIU

  1. D-nule primar,daca veti trezi din meditatia bahica pe dnul Arnautu si acesta va reusi sa faca ceia ce trebue veti avea mai multi cetateni ai Birladuui alaturi de dvs la dezbateri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE