Atât s-a putut. După zece ani de la inaugurarea Centrului de Revitalizare Corporală și Loisir, precum și a Cinematografului „Victoria”, administrația Boroș le aduce aproape de închidere. Activitatea celor două obiective, care nu s-au dovedit profitabile din cauza unui management defectuos, a fost redusă la maximum, iar salariații au fost transferați care încotro. Primăria face economie cu salariile a patru angajați de la Centrul de Revitalizare, transferați la spital. Salariile celorlalți angajați repartizați în alte direcții ale Primăriei sunt suportate tot din bugetul local, la fel ca și utilitățile la cele două obiective. Cum nu se face o economie substanțială, toate aceste manevre au ca scop desființarea acestor servicii și concesionarea sau închirierea spațiilor către terți.
Centrul de Revitalizare, Cinematograful „Victoria” și baza sportivă de la FEPA au trecut de la Direcția de Administrare a Piețelor, Parcărilor și Cimitirelor (DAPPC) în subordinea Direcției pentru Cultură, Tineret și Sport din cadrul Primăriei, așa cum se numește mai nou vechea Direcție de Cultură.
Din cei șapte angajați ai Centrului de Revitalizare și Loisir au mai rămas doar trei. Ceilalți patru au fost transferați la Spitalul Municipal de Urgență „Elena Beldiman” – un asistent medical, doi kinetoterapeuți și un registrator.
Ceilalți trei rămân în continuare la Centrul de Revitalizare și Loisir, unde va mai funcționa doar bazinul de înot, dacă se va dovedi rentabil.
Nouă din cei 12 salariați care au mai rămas la cele trei obiective au treut, așadar, în subordinea Direcției pentru Cultură, Tineret și Sport, unde vor exista trei noi compartimente:
- Compartimentul Tineret, care va funcționa în cadrul Centrului de Revitalizare, cu un administrator, un casier și un muncitor necalificat;
- Compartimentul Sport, care se va ocupa de baza sportivă de la FEPA, cu un administrator, un casier și doi muncitori necalificați;
- Centrul Multimedia, unde vor fi angajați un casier și un inspector de specialitate, dispărând astfel postul de șef de serviciu.
Ceilalți trei angajați au fost transferați la Direcția Servicii Edilitare (2 oameni) și la Fondul Locativ (1 angajat).
Joia trecută, a fost aprobată în ședința de Consiliu Local redenumirea Direcției de Cultură, sub titulatura de Direcția pentru Cultură, Tineret și Sport, precum și organigrama, statul de funcții și Regulamentul de Organizare și Funcționare al acesteia.
Primarul Dumitru Boroș a menționat că niciun angajat nu va fi disponibilizat, dar dacă bugetul nu va putea suporta pe parcurs plata salariilor, posturile vor fi reduse și vor rămâne cei care vor câștiga concursul (pe bune!).
Primăria a încetat contractul de muncă unui singur angajat, care împlinise vârsta de pensionare.
Clădirea Centrului de Revitalizare Corporală și Loisir, pentru care administrația anterioară a cheltuit sume importante, va găzdui din luna aprilie Centrul de Permanență, care funcționează acum într-un spațiu al Asociației „Myosotis”, pentru care Primăria plătește 3.000 lei lunar.
În spațiul rămas la Centrul de Revitalizare vor funcționa birouri, în care va fi mutată Arhiva Primăriei.
Despre activitatea ce se va desfășura la Centrul Multimedia, edilul nu a precizat ce se va întâmpla în urma restructurării de personal, dar un lucru este cert, acela că după aceste schimbări, DAPPC va fi lăsată să se autofinanțeze și este interesant de văzut dacă va și reuși, fără subvenții de la Primărie, să acopere cheltuielile, inclusiv cele mai importante, cu fondul de salarii.
Primarul nu a precizat nimic nici despre Centrul de Afaceri, un obiectiv total ineficient, despre care spune, de ani de zile, că va fi transformat într-un adevărat „incubator de afaceri”. Nici asta nu i-a ieșit primarului, astfel că toți muncitorii de acolo vor fi transferați la DAPPC, unde în ultimii ani au fost angajați mai mulți birocrați decât muncitori.
Încă de la primul său mandat, Dumitru Boroș s-a plâns că activitatea Centrul de Revitalizare și Loisir și a Cinematografului este nerentabilă, sugerând că administrația Constantinescu a făcut o mare greșeală că a construit cele două obiective.
Lăsând la o parte aspectul deplorabil al acelor ruine populate de câini și oameni ai străzii, nu meritau bârlădenii un loc de relaxare și refacere sau un cinematograf modern, având în vedere puținele opțiuni de petrecere a timpului liber pentru tineret?
Cele două obiective puteau fi rentabile, cu condiția ca cineva să fie interesat în acest sens. O soluție pentru salvarea Centrului de Revitalizare Corporală și Loisir ar fi fost trecerea lui în administrarea Spitalului. În acest fel, existând medic de specialitate, s-ar fi putut încheia contract cu CAS, astfel încât serviciile medicale și cele de fizioterapie să fie decontate. Însă, așa cum declara primarul, managerul spitalului nu ar fi dorit să-și ia pe cap o nouă povară. Le-a propus edilul managerilor anteriori preluarea Centrului de Revitalizare?
În lipsa unei preocupări asidue, planul primarului Boroș, pe care îl gândește de ceva timp, a fost pus în aplicare. Edilul consideră cele două obiective o piatră de moară, arătând cu degetul către vechea administrație, care a îndrăznit să salveze de la dispariție două clădiri din centrul orașului, așa cum ar fi trebuit să facă în ultimii nouă ani și administrația Boroș, cu celelalte clădiri ale Primăriei, care stau să cadă.
Cu siguranță că optica primarului ar fi fost alta în urmă cu zece ani. Ar fi vândut terenurile de sub cele două clădiri unui investitor privat care să construiască, de exemplu… blocuri.
Prost gospodar? Proasta viziune! Tardive soluții!Rușine ! Eu cred că nici el nu știe ce vrea! Vrea doar sa fie primar!
Dar pensionarii Chelaru Vasile polițist local, și Iosipescu parcagiu când aveți de gând săi trimiteți la plimbat cățeii?dom Boroș primar?
Ce asteptari ati avut de la militianul Iosipescu sa managerieze acel centru ? Aici a fost greseala dvs domnule primar ! Ati pus oameni necalificati si acum preferatisa inchideti decat sa l dati afara pe incompetent .Puteti sa incheiati un Contract de administrare ,sa externalizati sau sa puneti un director care sa eficientizeze activitatea.Suntem curiosi raman tot 2 directori, ce masuri luati ,ca noi nu le mai putem plai salariile nesimtite.
Trebuiesc dați afară nu dat la loc călduț, îi mutați la cimitir de acolo la stadionul fepa după la piață la galerie s.a.
După aproape zece ani de guvernare liberală sub dictatura primarului Bobrodici ,cele două edificii sunt falimentate!Atât a putut face,atât a făcut!Acum și- a schimbat ,, părul,, și e social- democrat,însă năravul (incompetenta) nu are cum s- o schimbe!A ,, cumpărat,, ceva ,,creier din vest,însă s- a cam terminat ,,marfa,, așa că a rămas cu ,,rafturile,, goale! Cel mai corect ar fi să închidă prăvălia și să plece acasă!
Pentru unii muma pentru altii ciuma! As vrea sa incep cu familiile conectate la bani publici:
Feraru, el manager la Spital, ea mare directoare la Piata,
Palade, el viceprimar, ea la Spital,
Chelaru, el la Pol. Locala, ea la buletine,
Blaga, el sef la Fondul Locativ, ea la Spital, samd
Directori bine platiti doar sa linga clantele:Iosipescu, Bobeica, Hurduc etc
CA uri producatoare de pagube, Raiser, CUP
Cum sa facem domnilor sa fim si noi conectati la acesti bani? Dati oameni afara iar voi va promovati hahalerele cu functii bine platite! RUSINE si REVOLTA
Aceste două obiective NU trebuie să dispară ! Privatizatile ! Ele contribuie la confortul și educația bârlădenilor. Înlocuiți geamurile ale fumurii de la cinematograf care-ți dau impresia că e închis tot timpul, scădeți prețul, refaceți afisierele cu filmele care rulează săptămână în curs dar și cu ce va rula … Cum era pe timpuri.
La centrul SPA piscina este mult prea adâncă fata de scopul ei. Trebuie să aibă cel mult 1 metru pt a putea face și gimnastică și înot. S-ar consuma și mai puțină apă. Și, și aici trebuie redus prețul
. Mai bine câștigi vânzând ieftin decât nimic vânzând scump.