În sfârșit, astăzi, la ora 15.00, a fost dată în funcțiune șoseaua ocolitoare a Bârladului. După patru ani de la începerea efectivă a lucrărilor, cu un an de pauză, astăzi, 29 august, în zi de sărbătoare, a fost inaugurat unul dintre cele importante obiective așteptate de bârlădeni.
Deși urmau să participe și prim-ministrul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, inaugurarea s-a făcut în lipsa acestora. Deputatul Adrian Solomon a încercat să motiveze absența ministrului Transporturilor, invocând starea vremii și treburi importante care l-au reținut la București.
Parlamentarul bârlădean a mai spus că evenimentul de astăzi nu are nicio conotație politică și că inaugurarea șoselei ocolitoare nu s-a putut face mai devreme, întrucât mai erau unele lucruri de pus la punct, printre care și racordarea la rețeaua electrică a stâlpilor de iluminat.
Dimineață, la ora 10, la intrarea pe variantă de la Simila, și-au făcut apariția reprezentanți ai Primăriei, Prefecturii, Consiliului Local Municipal Bârlad și Consiliului Județean Vaslui, reprezentanți ai firmei executante, SC Concelex, și ai DRDP Iași.
A fost organizată o scurtă conferință de presă în prezența jurnaliștilor din Bârlad și Vaslui. Au luat cuvântul, pentru început, Ovidiu Mugurel Laicu, Directorul DRDP Iași, și Mihai Nicu, manager de proiect Concelex. Aceștia au prezentat pe scurt date tehnice și au dat asigurări că investiția a fost executată la un nivel de calitate corespunzător.
Declarații a făcut în cadrul conferinței de presă și deputatul Adrian Solomon. După un istoric detaliat al variantei ocolitoare, acesta a mulțumit tuturor miniștrilor Transporturilor care au susținut proiectul, dar și al celor care au făcut tot posibilul ca acesta să stagneze.
Prezent la conferința de presă, primarul Dumitru Boroș a subliniat anvergura acestui proiect, consecințele pozitive ale implementării acestuia, și a mulțumit la final echipei de consultanți, tehnicieni, constructori, maiștri cu care a colaborat din 2016 încoace.
La final, a intervenit și președintele Consiliului Județean, Ciprian Trifan, precizând că șoseaua ocolitoare a Bârladului este singura din județul Vaslui și că se fac demersuri pentru construirea unor astfel de drumuri la Huși și Vaslui.
De asemenea, și-a manifestat speranța ca, pe viitor, Drumul Expres Tișița – Albița să devină realitate.
După conferința de presă, jurnaliștii au făcut o călătorie cu autobuzul electric, de-a lungul celor 11,2 km ai șoselei ocolitoare, primind explicații de la reprezentanții Concelex.
Podul peste pârâul Simila are o singură deschidere și are toate elementele de siguranță, conform legislației în vigoare. Urmează să se facă o străpungere către Centrul de Afaceri, investiție despre care s-a discutat deja la Ministerul Transporturilor.
Pasajul peste calea ferată Iași-Bârlad are trei deschideri, este cel mai înalt din proiect, având grinzi de 40 m. S-a lucrat la el pe timpul nopții, pe durate de 30 de minute, pentru a nu întârzia circulația trenurilor.
În zona Trestiana au fost relocate clădirile din poligonul de tragere, s-au construit altele și s-a relocat cantonul SGA.
Podul peste Bârlad are trei deschieri și s-au executat lucrări de protecție a albiei. Pasajul din capătul sudic al șoselei are șase deschideri.
Reprezentanții Concelex spun că în anumite zone au fost montate panouri fonoabsorbante pentru a reține zgomotul și că parcările de scurtă durată vor avea toalete speciale, ce nu vor putea fi vandalizate.
La conferința de presă au participat deputații Adrian Solomon și Eduard Popica, secretarul de stat Andrei Alexandru, Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, senatorul Marcel Popa, subprefecții Mircea Gologan și Dorin Apostu, primarul Dumitru Boroș, senatorul Iulian Bîca, Mihaela Budianu, directoarea APM Vaslui, și Paula Hultoană, primarul comunei Zorleni.
Iată detaliile tehnice ale investiției, conform DRDP Iași:
„Proiectare și Execuție Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad”
Lungime Lot – 11,281 km
Intersecții cu drumurile naționale (giratorii) – 3 buc. (DN 24, DN 24D, DN24A)
Parte carosabilă – 2X3,50 m carosabil, 2X 1,50 m acostament (cu 0,75m bandă de încadrare)
Dotări: 2 parcări de scurtă durată (km 3+160, km 10+060)
Număr poduri: 4 buc.
- Pod Bârlad – km 1+630
- Pod Trestiana – km 2+870
- Pod Bârlad1 – km 7+690
- Pod Simila km 9+067
Număr pasaje – 3 buc.
- Pasaj CF 1 – km 0+405
- Pasaj km 5+305
- Pasaj CF 2 – km. 6+705
Număr podețe – 25 buc.
Materiale și cantități folosite pentru realizarea proiectului:
Umpluturi/ Balast – 651,587 mc
Volum umpluturi: 570,000 mc
Strat de formă: 31,587 mc
Fundație din balast: 32,727 mc
Strat din agregate stabilizate cu liant hidraulic: 17,273 mc
Cantitate totală betoane inclusiv în coloane: 6,907 mc
Cantitate totală armatură inclusiv în coloane: 794 t
Cantitate mixturi asfaltice (strat de bază/legătură/uzură): 40,230 t
Coloane forate
Lungime piloți de îndesare Ø 600 mm: 5.800 buc / 55.100 m
Lungime coloane forate Ø 1200 mm: 218 buc / 4.360 m
Grinzi: 99 buc.
___________________________________
Valoare contract: 132.050.652,68 lei, fără TVA
Să ne pupi în xxx dom ptimar ,tu și lingăii PNL.