- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
sâmbătă, 20 aprilie 2024
sâmbătă, 20 aprilie 2024
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Cine citește mult și călătorește mult, vede multe și știe multe!

Cele mai citite

- Advertisement -

 

Acreditarea Erasmus+ la Școala „Manolache Costache Epureanu” din Bârlad continuă cu noi mobilități pentru elevi și profesori în cadrul primului an KA- 121- SCH- 000019423, Digital Powers for Nature-Conected Schools, la IES Don Juan Manuel, Cifuentes (Spania).

Luna mai a adus emoție, bucurie și experiențe culturale și constructive pentru 12 elevi ai Școlii Gimnaziale M. C. Epureanu Bârlad, beneficiara unui program de lungă durată în cadrul căruia va primi finanțare pentru desfășurarea de mobilități europene. Spania este primul partener pe care școala l-a vizitat, cu care va păstra legătura pentru viitoare posibile mobilități, rămânând conectați în vederea stabilirii unei rețele de parteneri europeni, acesta fiind unul dintre obiectivele mari ale programului.

  Acreditarea Erasmus+ 2021-2027 s-a materializat în acest prim an școlar prin mobilitățile de formare profesională pentru 5 cadre didactice în luna ianuarie care și-au însușit tehnici și metode digitale la Roma, Italia, și prin mobilitatea de grup pentru 12 elevi de la clasele a VI-a, aVII-a, a VIII-a care au avut parte de un schimb școlar cu partenerul Erasmus+ Instituto de Educacion Secundaria Don Juan Manuel, Cifuentes, Castilla la Mancha, Spania.

Elevii s-au cunoscut prima dată prin intermediul platformei eTwinning, unde au lucrat împreună pentru a face scurte prezentări ale orașului, ale școlii. Prima întâlnire a fost în România, elevii din Spania au sosit la școala din Bârlad în luna aprilie, au fost găzduiți de familiile române, au avut parte de activități și vizite culturale și de învățare în țară. În luna mai elevii români selectați în proiect au vizitat școala din Cifuentes, o școală din mediul rural care a combinat experiențe de învățare practică cu tehnicile digitale și a reușit să arate diverse aspecte ale Spaniei.

  Elevii au avut o experiență inedită, cea de a trăi în familiile spaniole, de a se adapta la ritmul de viață și la programul școlar din Spania. Însoțiți de cei doi profesori – dna. prof. coordonator Paula Toporaș și dna. prof. Cărăbăț Niculina, ei au avut parte de emoțiile primei călătorii cu avionul, a comunicării în limba engleză, a gustării diverselor preparate spaniole dar și de experiențe de învățare foarte utile pentru școala românească precum lucrul în echipe formate din elevi și profesori, implicarea efectivă a părinților și a comunității în activitățile școlii (de exemplu un bunic voluntar a supravegheat și a instruit elevii la un joc tradițional Bolos Billa cu piese din lemn, părinții participă activ în ateliere de lucru la clasă).

  Punctul comun al acreditărilor celor două școli este protejarea naturii și educația pentru sustenabilitate, așadar atât reuniunea din România cât și cea din Spania au avut ca scop învățarea și experimentarea diverselor practici de reciclare, protejare a spațiilor verzi, educație pentru îngrijirea mediului natural, vizitarea unor parcuri botanice, tehnici de plantare de puieți și chiar observarea reamenajării și repunerii în circulație a unui sat abandonat, Umbralejo, cu tot ceea ce înseamnă folosirea materialelor naturale în construcție și apoi derulare de proiecte pentru educarea tinerilor în vederea conservării patrimoniului local, făurire de trasee turistice, recoltare de plante și minerale, repopulare cu arbori și floră.

  În fiecare zi a mobilității din Spania au fost create grupe mixte de elevi care au participat la activități comune ce au vizat atingerea obiectivelor proiectului:

– întrebuințarea ingredientelor naturale, plante, miere de albine, uleiuri vegetale pentru a preparara balsam de buze;

– învățarea jocului sportiv tradițional Bolos Billa, care se joacă cu piese confecționate din lemn;

– confecționarea semnelor de carte cu imagini și citate din opera lui Miguel de Cervantes;

– învățarea dansului tradițional Jota Manchega.

– prezentarea turului orașului, ghidați de gazdele noastre extrem de prietenoase, cu vizitarea Primăriei, a bisericii-monument San Salvador, a Centrului Cultural Santo Domingo, iar ultima oprire ne-a oferit imaginea panoramică fascinantă a orașului.

-Grădina Botanică, Retiro Park, Cibele Palace, Royal Palace – locuri în care s-au conectat cu tot ceea ce natura ne dăruiește în cel mai firesc mod.

-ateliere de lucru a constat în prepararea săpunului de casă, refolosind uleiul de la gătit.

Cel de-al doilea atelier a vizat compararea Ph-ului din două surse de apă. Ambele activități au fost coordonate doamnele profesoare Elena și Diana.

-vizită de studii în Europa Park, situat în Torrejon Ardoz, unde s-a desfășurat o întrecere sub forma unui joc, Gymkhana, care a antrenat cele cinci echipe mixte de elevi români și spanioli, într-un mod educativ dar și distractiv.

Au fost fixate cinci monumente din Europa pe care fiecare echipă trebuia să le găsească, urmând o serie de indicii. Echipa care găsea locul unde se afla monumentul avea de rezolvat câteva sarcini de lucru pregătite de profesori, ce au presupus utilizarea cunoștințelor de literatură, geografie, istorie, biologie și chimie, mimică, dans, teatru, muzică, interacțiuni cu alți turiști printre care au fost și câțiva români.

-Ultimul atelier ne-a oferit șansa de a planta în grădina școlii un trandafir, Rosa Erasmito, care alături de copacul plantat în România, Erasmito, va reprezenta simbolul parteneriatului dintre cele două școli în anii care vor urma.

  Erasmus+ continuă, activitățile următoare din cadrul primei cereri de finanțare fiind două stagii de două săptămâni de job-shadowing pentru profesori, unul în Germania care a început la data de 23 mai, la Realschule Himmelsthur, Hildesheim și al doilea care va începe la data de 13 iunie în Franța. Toate aceste activități, împreună cu activitățile locale de amenajare a grădinii pedagogice a școlii și de proiectele outdoor, sunt menite să motiveze, să instruiască și să formeze o atitudine de implicare la elevi și la cadrele didactice, astfel contribuind la creșterea și devoltarea personală a fiecărui beneficiar dar și la o dezvoltare a instituției și a comunității locale, prin învățare și răspândire a cunoștințelor și practicilor însușite.

Prof. coordonator Paula Toporaș

- Advertisement -spot_img

Alte articole

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

ULTIMELE ARTICOLE